onsdag 16 juli 2008

Fp om FRA

Att folkpartiet anat att Lex Orwell-debatten inte kommer att lägga sig ner och självdö tror jag de flesta noterat. De 'lyssnar till kritiken' och kommer att "fundera och lyssna på de invändningar som finns". Med andra ord, de har påbörjat valrörelsen, och vill visa för väljarna att de inte alls är för, de bara råkade rösta så. Partisekreterare Erik Ullhagen försöker sig på att blanda korten ännu en gång när han pratar om hur han tror att det finns en bred majoritet för någon form av signalspaning.

Och svaret på den frågan jag fick på vägen hem är helt enkelt att jag trodde aldrig att lagen skulle gå igenom. De flesta, om inte rentav alla, rådgivande instanser sa nej, lagen i sig är både luddig och farlig. Jag trodde helt enkelt inte det skulle bli ett ja, så naiv är jag ibland. Besvarar det din fråga? Om inte, fråga igen.

Ber om ursäkt att jag lämnade dig så hastigt, jag hade faktiskt bråttom hem för en gångs skull.

1 kommentar:

  1. Ville bara säga att jag tycker mycket om dig, om du inte visste det sen innan... Du är nog min bästa "vuxen" vän *ler*...

    SvaraRadera