söndag 15 mars 2009

Motbönor

Det kommer till min kännedom att det hålls förbön mot mig. Inte för mig, utan mot mig. Kanske kallas det motbön då?

Det hela härrör sig ur en lång och smått sorglig historia som jag inte tänker gå in närmare på, kontentan är enkel: det finns i denna värld tre mer eller mindre friska människor som önskar livet ur mig. Orsaken till denna deras gemensamma önskan är min ovilja att böja nacken för dem, att rätta in mig i deras led eller åtminstone hålla käften och låta dem stå oemotsagda. Jag har deras namn, jag vet var de bor och vad de försörjer sig på. Det är inget förtäckt hot mot någon av dem, hoten står de för, utan bara en ren sakupplysning, jag behöver med andra ord ingen hjälp med att finna dem.

Jag tror deras livskvalitet skulle öka om de slutade lägga energi på att hata mig.

4 kommentarer:

  1. Jag behöver kanske inte säga detta, men: Var stark! Och behövs ytterligare en livvakt så är det rea på mig just nu. Bara tre köttbullar om dagen ;)

    SvaraRadera
  2. Wow, nästan samma pris som för en hel drake i Bamse!

    Allvarligt talat, tack, vän, det känns gott att veta att du finns där, bara ett köttbullskast borta.

    SvaraRadera
  3. Och vi bor ju inte grannar, fastän man kunde ha trott det - men goda förböner kan jag sända dig! Som motgift!

    /Janis

    SvaraRadera
  4. Tack! Motgift uppskattas väldigt mycket.

    SvaraRadera