onsdag 25 mars 2009

Kulturfyran

Javisst, vi har frågat det förr, men faktum är att vad du gjorde just nu för ett år sedan var något helt annat än vad du gör just nu i den här veckan.
Så nu är det verkligen dags för en Kulturfyran Just Nu:

1. Vilken bok läser du just nu?


Jag läser för tillfället Exit Music av Ian Rankin, Heroin Diaries av Nikki Sixx och Ian Gitting samt Dream Country av Neil Gaiman. Olika tillfällen kräver olika sorters böcker.

2. Vilken skiva lyssnar du på just nu eller lyssnar du mest på för tillfället?

Just nu lyssnar jag på en playlist på YouTube, the Mylde Wylde. Annars har det varit sommarkänning på musikfronten de senaste dagarna och Backyard Babies har återvänt från sitt vinteride.

3. Vad är det roligaste du ser fram emot den närmaste tiden?

Att åka till Göteborg på fredag och gå på konsert med en underbar människa.

4. Vilken blogg läser du helst, just nu?

Det är en omöjlig fråga att svara på eftersom det beror på humör och tillfälle, men glad blir jag när jag ser att Silverfisken uppdaterat. Han skriver så rart och enkelt, och är en välkommen kontrast till klimatet.

1 kommentar:

  1. Hur var konserten i Göteborg?
    Har du tid och lust finns det en alldeles ny Kulturfyra att svara på. Jag tror den kan vara intressant.
    Glad Påsk önskar jag dig samtidigt.
    Här hittar du nya Kulturfyran
    http://kulturbloggen.com/?p=8515

    SvaraRadera