torsdag 12 mars 2009

Kulturfyra

I var tredje kommun ska skolan skäras ned och fackförbundet IF Metall har gått med på att sänka löner. Finanskrisen härjar och far fram. Kulturfyran startar där, med finanskrisen.

1. Har du drabbats av finanskrisen på något sätt?


Svarade jag inte på den här frågan förra veckan också? Är det av miljöskäl frågorna återanvänds, tro? Finanskrisen drabbar oss alla, direkt eller indirekt.

2. Tror du att nedskärningar inom skolan, sänkta löner med mera är rätt väg att gå för att komma ur krisen? Eller kommer en del grupper att ändå se till att sko sig, som SEB-cheferna som såg till att höja sina löner istället, när de inte fick ta ut bonus.

Jag fortsätter tanken från förra veckan: alltför hastigt tagna beslut leder sällan till något gott. Och givetvis kommer den som kan att se till att sko sig, sådan är mänskligheten, tro inte annat!

3. Michael Jacksons ska ge avskedskonserter och trycket är så stort att det kommer att bli dubbelt så många konserter, mot planerat. Nyligen läste jag en artikel om att människor beräknas gå på konserter och musikfestivaler som aldrig förr. Det verkar som om musik är något människor trots allt unnar sig, hur dålig ekonomin ändå är. Vad unnar du dig, oavsett hur dålig ekonomin är?

Oavsett hur dålig ekonomin är? Tja, att försöka ge människor omkring mig en hjälpande hand, vid behov, det unnar jag mig.

4. Vad tror du om finanskrisen, hur länge kommer den att pågå?

Sju magra år innan de sju feta, var det inte så det sas?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar