söndag 5 april 2009

Sånna dära fildelare

Jag ställde frågan i Christermagisters blogg, kanske får jag ett svar där, kanske inte, det får vi se. Jag ställer den här också, inte för att jag förväntar mig att någon ska leverera ett svar (men har ni svaret så skriv det gärna i en kommentar) utan bara för att jag funderat över det ett tag nu:

Vem är det som faktiskt uttryck åsikten att allt på nätet ska vara gratis? Jag har inte hört någon säga det, däremot har jag hört skrällduser av människor säga att någon tycker så. Så vem är det som faktiskt sagt det? I vilket sammanhang? Det vore kul att veta.

4 kommentarer:

  1. Klart att du får svar!

    Jag tycker att det är spännande att vi står på olika sidor för en gångs skull! :-)

    SvaraRadera
  2. Jag läser ditt svar, och funderar vidare på i vilken position 'folk' tolkar det som att jag befinner mig?

    Låt mig illustrera min ståndpunkt med en saga (i nytt inlägg, då)

    SvaraRadera
  3. Jag har inget att tillföra debatten kring fildelning eller icke fildelning däremot läste jag inlägg samt kommentarer hos christermagister och blev lite småroad av valda delar av dialogen.

    ”Erik, det var tråkigt att du inte kunde utveckla ditt resonemang, i synnerhet som du verkar önska dig en framtid i någon slags politiskt sammanhang”(http://christermagister.wordpress.com/2009/04/04/fildelning-2/#comments).

    ”Inte sura. Bättre vara konstruktiv”(http://christermagister.wordpress.com/2009/04/04/fildelning-2/#comments).
    Hahahah så roligt. :-)

    SvaraRadera
  4. Jen, jag tycker du just tillförde en hel del.

    SvaraRadera