onsdag 29 april 2009

Kulturfyra

Sommaren närmar sig och visst blir det lite mer tid över för att läsa då? Ulf Stark är en av mina favoritförfattare, han skriver om ungdomar och barn på ett avdramatiserat sätt. Nu har han gett ut en ny bok i serien om livet i Stureby, ”Detektivpojken”, finurligt illustrerad av Markus Majaluoma.
Den är uppsatt på min önskelista över vad som ska läsas i sommar. Och så har Elisabeth George gett ut en ny deckare i Lynley- och Barbara Havers-serien: Stråk av Rött (recenserad i Bokhora).
Okey, då startar vi veckans Kulturfyra:


1. Vilka böcker planerar du att läsa i sommar?


Jag har inga speciella sommarböcker som väntar utan det blir vad som kommer i min väg. De som nu väntar på min uppmärksamhet kommer att vara utlästa innan sommaren är över om jag känner mig själv rätt.

2. Vilken bok läser du just nu? Ta gärna en bild på bokhögen som ligger och väntar, om du har någon sådan hög.

Extreme - My Autobiography av Sharon Osbourne. Hon är one of a kind.

3. Hur mycket läser du varje vecka?

Mängder, enorma mängder. Böcker, tidningar, uppsatser, elevarbeten, bloggar, you name it, I most likely read it.

4. Om du skulle beskriva vad som är viktigast med en bok, med tre ord, vilka tre ord väljer du då?

Språkdräkt, timing, tillgänglighet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar