onsdag 1 april 2009

Män i förskolan kommer i morgon

Jag hade tänkt skriva lite om det här med manliga lärare i förskolor och skolor, men efter att ha blivit informerad om att jag är "en medlöpare till vår gemensamma fiende, patriarkatet", att jag "blivit blåst av sexismen att vilja föda fascistsoldater... åt männen som styr planeten" och dessutom borde (ödmjukt, antar jag) tacka hr Linden som så vänligt och klarsynt, och alls inte på något vis vare sig rabiat eller trångsynt, upplyst mig om sakernas läge så känner jag att det är lite svårt att formulera mina tankar i ämnet. Jag är dessutom inte helt säker på vilken kategori jag anses ingå i, om jag är en del av patriarkatet eller om jag ingår i motståndarlaget. Det känns som om det lutar åt det första, åtminstone i hr Lindens ögon.

Nåväl, värre har jag fått höra.

Jag ber att få återkomma till frågan kring män i förskolan i morgon, när jag hunnit få lite perspektiv på min egen position i sammanhanget.

Uppdatering: Möjligen bör jag fortsättningsvis hänföras till kategorin ***-hatare, jag har bara inte räknat ut vad *** står för ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar