onsdag 3 december 2008

Kom av mig

Jag hade tänkt skriva om vädret (nu snöar det, vi har haft en faslig massa väder idag, så många så jag börjar undra om det alls finns något kvar till nästa vecka?)

Jag hade tänkt skriva om det par i övre medelåldern i England som fastnade i deras motsvarighet till IPRED-garnet men bestämt hävdar att de inte alls laddat ner tysk armégayporr, de blev rent kränkta av att någon ens antyder något sånt! Underförstått i artikeln är att tänk, oh ve, stackars dem! Så illa det gått, vilken förnedring, men klart de slipper undan, ingen kan väl ens tänka tanken att de, anständiga människorna, skulle..... Nänä, ni säger det ni. Jag skulle inte bli ett dugg förvånad ifall de både laddat ner och gillade det. Hur skulle media låtit om paret varit i yngre tjugoårsåldern, piercade och klädda i svart läder? Hade man trott på deras oskuld då också? Jag är skeptisk.

Det hade jag alltså tänkt skriva om men emellan kom Josh och formulerade sig så väl att jag rent kom av mig, och istället nöjer mig med att citera honom:
pengar aldrig varit det främsta incitamentet för framställande av kultur
och det är så rätt så det finns inte mycket mer att tillägga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar