söndag 21 december 2008

Kulturfyra

Bloggen Blondinbella har anmälts till Konsumentverket. En läsare har reagerat på hur bloggaren Isabella Löwengrip lagt ut bilder på hårvårdsprodukter och en text om hur hon tvättar och fönar håret.

Där börjar jag veckans Kulturfyra:

1. Tycker du att Blondinbella är den viktigaste bloggen? Varför, varför inte?

Vem?

2. Påverkar [sic!] du av om en blogg skriver att en shampo är bra, eller en bok är bra, eller något annat?

Jag kanske blir nyfiken på boken i fråga, kanske kollar jag upp den om jag minns att jag läst om den. Däremot läser jag den inte bara för att vara likadan som Tjorven.

3. Här berättar Blondinbella hur hon nu ska kombinera studier med tv-inspelning. Hon ska göra en dagbok i tv varje dag. 178 kommentarer hade det inlägget när jag läste det. Där berättar hon att hon är förkyld och hur hon botar det Dr. Brandts antioxidantdroppar.
Hur botar du förkylning?

Den går över av sig själv, håller man fötterna och handlederna varma, dricker mycket och undviker sitta i drag går det fortare.

4. Twingly har räknat på sitt sätt för att kora den viktigaste bloggen. Vad tycker du gör en blogg viktig för dig? Vad gör att du återkommer till en blogg?

Att den ger mig en läsupplevelse på ett eller annat sätt.

Jag läser igenom mina svar och konstaterar än en gång att jag är en rätt tråkig tant

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar