fredag 19 september 2008

Veckans kulturfyra

Veckans kulturfyra och mina svar, efter bästa förmåga:

Så jag får väl börja med att fråga:

1. Gillar du Coldplay?

Jag har ingen uppfattning om Coldplay, deras musik lämnar mig totalt oberörd. Hissmusik i mina öron, helt enkelt.

2. Om du skulle placeras på en öde ö ett år och det inte fanns Internetuppkoppling och inga mobiler, men du hade en mp-spelare där du fick plats med tre skivor. Vilka skivor skulle du ta med dig?

Megadeth - Risk
Amon Amarth - Faith of Nornes
Nordmans första skiva, jag tror Förlist skulle gå många varv

3. När jag såg REM blev jag positivt överraskad, de var bättre live än på skiva, tyckte jag. När jag såg Van Morrison var det tvärtom. Han är bättre på skiva än live. Har du någon sådan upplevelse, att någon artist var bättre eller sämre live än på skiva?

InFlames är ett underbart liveband, underhållande, sympatiska, fyllda med energi och utstrålning och med en förmåga att kommunicera med publiken, hela publiken, som får en att känna att de ser var och en. På skiva når de inte alls samma höjder, tyvärr.

4. Nästa vecka är Bok- och biblioteksmässan i Göteborg. Tyvärr hinner jag inte åka dit i år. Ska du dit? Om du ska dit: berätta gärna om någon programpunkt du ser fram emot där.

Tyvärr inte, jag hade gärna åkt men tiden finns inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar