I Malmö öppnas ett nytt
elektronikvaruhus, och de gör sitt bästa för att få uppmärksamhet, tydligen enligt devisen 'all publicitet är bra publicitet'. Det nyöppnade elektronikvaruhuset skickade ett helt gäng representanter till
Elgiganten för att köpa upp deras hela lager av 50 tums plasmatv-apparater som annonserades ut till kampanjpris.
De ville väl få oss att framstå i dålig dager inför våra kunder genom att försöka göra så att vi fick slut på annonsvaror, säger Elgigantens vd Anders Nilsen.
Anders Nilsen vilade dock inte på hanen, utan knäppte raskt ett par fotografier av det nyöppnade elektronikvaruhusets representanter, som med de från El-Giganten nyinköpta tv-apparaterna stod samlade på parkeringen utanför Elgiganten. Han berättar vidare att han fått ett mail från det nyöppnade elektronikvaruhusets ekonomichef där denna bland annat varnat Elgiganten:
om vi går vidare till media med det här så skulle de stämma El-Giganten eftersom de ansåg att det bröt mot marknadsföringslagen. Jag uppfattade det som ett hot, säger Anders Nilsen.
Jag tror det nyöppnade elektronikföretaget lyckats med sin kampanj. Det har noterats att de öppnat, att de har lite skralt med lagerföringen såhär i början samt att de har gott om pengar att göra av med på drastiska reklamkampanjer.
Representanterna för det nyöppnade elektronikvaruhuset med alla de
nyinköpta plasmatvapparaterna, som sannolikt kan köpas för ett något högre pris i det nyöppnade elektronikvaruhuset, så snart de märkts om.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar