lördag 21 juni 2008

Till de som fortfarande tror på centerpartiet:

Riksdagsman Fegerly svarar i dagens AB på frågan 'Är du nöjd med din insats i FRA-debatten?'
- Man vill alltid nå så långt som möjligt. Jag har inte hunnit reflektera över allt som har hänt, det kommer ta några dagar. Uppenbarligen har de flesta som varit på min sida inte velat ha någon signalspaning alls, och det har aldrig varit min åsikt. - Det förslag som funnits har varit dåligt. Nu får vi en lag med reglerad signalspaning. Det är en kompromiss jag kan stå för. (källa)

Jag hör, som med en slags anderöst under hans ord, andemeningen i det han säger:
Ja, jag är jättenöjd, och jag räknar med att få massa cred att jag låtsades vara motståndare, jag tror att när valet väl kommer är det det folk kommer att komma ihåg, inte min kovändning i elfte timmen. Dessutom har jag fått något fint av min partiledning för att jag drar på mig lite flak nu, ett löfte om framtida position minsann och jag är jätteglad.


Nog minns vi till nästa val? Ni centerpartister, anser ni denne lille karriärist vara en tillgång eller en belastning för ert parti? Låt er partiledning veta hur det ligger till med den saken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar