måndag 2 juni 2008

Brun utav sol

Jag solar aldrig, jag undviker solen så mycket det går. Tyvärr går det inte alltid, jag måste stå vid busshållsplatser i stekande sol, jag måste gå till och från bussen, ibland måste jag tillbringa ett par timmar ute i solen, det går inte att undvika alla gånger, och jag bor i ett landskap där solen verkligen menar allvar.

Jag har lätt att bli brun, men detta gläder mig inte. Oavsett hur vänligt ni ler när ni ger mig kommentarer kring detta avsedda som komplimanger blir jag inte glad. Jag trivs inte i denna solbränna, jag känner mig inte fräsch och inte sommarfin.

Vill ni glädja mig så låtsas inte om eländet, kommentera överhuvudtaget inte utan låt det passera. Jag är konstig på många vis, jag vet, och detta är bara ytterligare ett, inget att hänga upp sig på. Sol, värme, sommar - inte min grej.

Ville bara få det sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar