söndag 31 januari 2010

Följetongen Tvättstugan revisited

Jag blir fruktansvärt irriterad om någon snor min tvättid. Om jag går ner i den rätt mörka och otrevliga källaren och någon okänd grannes tvätt snurrar i maskinerna på min tid lyfter jag obönhörligen ut den under ilsket morrande.

Kommer någon däremot och frågar om det finns möjlighet att tvätta en maskin eller två under min tvättid säger jag nästan varje gång ja. Det finns utrymme att tvätta sex maskiner under ett pass, och jag tvättar sällan fler än tre eller fyra. Dessutom är det rätt trevligt med sällskap där nere.

Men jag vill bli tillfrågad, jag vill inte att det tas för givet att det är fritt fram.

4 kommentarer:

  1. Det finns en klassisk tvättstugelapp:
    "Den nästa som lämnar tvätt i maskinen slänger jag på golvet"

    Du har det i dig!

    SvaraRadera
  2. Jag är from. Jag tar ut tvätten och lägger den i en trådkorg och ställer denna nära golvbrunnen. Jag vill ha min tvättid, inte jävlas med folk.

    SvaraRadera
  3. Eftersom tvätt är ett gissel som man måste mentalt förbereda sig på och ta sig tid till tycker jag att det är helt och fullt befogat att man markerar att det inte är ok att ta sig friheten att laborera med andras tvätttider. punkt

    SvaraRadera