lördag 23 augusti 2008

veckans kulturfyra

Efter den digra boklistan känns veckans kulturfyra som ett bra val:

Idag är det höstlikt och för många är det skolstart. Höst, tiden då vi ofta börjar med något nytt, börjar på en kurs eller börjar träna.

Höst bör också vara tid att sitta inne med en kopp te och läsa en bok. Så där börjar vi denna veckas kulturfyra:


1. Vilken bok läser du just nu? Shantaram av GD Roberts, den är underbar, vacker, fantastisk. Och så Pillars of the Earth av Ken Follett, jag läste den för många år sedan då jag fick låna den av en kollega, nu fann jag den själv och köpte den, och den är lika bra som jag minns den!

2. Vilken bok ligger på tur? Dark River av John Twelve Hawks, tror jag

3. Vilket är ditt favorit-te? Det är både en humörfråga och en fråga om vilken tid på dagen det är. Att börja dagen med English Breakfast är aldrig fel, tex.

4. Vad tycker du om hösten, som årstid? Underbar, fantastisk, vacker, romantisk, färgstark, harmonisk, lugn, längtansvärd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar