lördag 2 augusti 2008

Att vänta på sin tur

På alltfler ställen har man infört kösystem med nummerlappar. Detta leder till många intressanta Situationer, och nästan utan undantag verkar de inblandade i situationerna vara damer, gärna i blommigt. Jag undrar hur det kan komma sig? Är de överrepresenterade, eller råkar det bara falla sig så att jag råkat se just dem?

Det jag framförallt tänker på är det behov av att bevaka sin position som förefaller uppstå med kölappsystem. Dels när man kommer in, det är ibland strid på kniven om att komma först till att riva av sin lapp. Dels vid kassorna, serveringsdisken, charkdisken etc, damerna står med sina lappar i högst hugg så nära kassorna att den som råkar ha ett lägre nummer knappt kommer fram.

Varför är det på detta viset? Är det en kulturkrock igen, eller är det något annat, en del i ett mönster jag inte riktigt ser?

Och så ännu en av cyberias förunderligheter: varför får jag ständigt reklam och inbjudningar till diverse datingsiter? Jag är väldigt gift och inte intresserad, tack ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar