fredag 17 oktober 2008

Hade jag varit terroristledare

och levt undercover som flykting i ett annat land, då hade jag också tagit så okvalificerade lågstatusjobb jag kunnat. Jag hade mörkat mina språkkunskaper, ja, mina kunskaper och kontakter överhuvudtaget och så långt det vore möjligt spelat både liten, dum, oskyldig och ofarligt.

Men det är jag det. Så gör nog inte en riktig terroristledare, bara i små förvirrade skolfröknars fantasi.

Bara en liten aftonreflektion på DNs ledare.

Hej till publiken.

2 kommentarer:

  1. Exakt min tanke också. Det är så naivt, alltihop. "Men inte skulle väl HAN som verkar så snäll och t o m lite halvdum!?"

    SvaraRadera
  2. Självklart inte, alla vet ju att alla, samtliga, terroristledare har stora skägg och galen blick, samlar alla sina anhängare omkring sig i stora skaror och ständigt skanderar slagord.

    Världen vill bedras, inlindas i bomull och invaggas i trygghet.

    SvaraRadera