onsdag 8 juli 2009

Kulturfyra

Nu är vi mitt i sommarmånaden juli. Många är säkert lediga då. Och hinner läsa och lyssna på musik och annat somrigt. Så, en riktig sommarfyra:

1. Vad läser du just nu?


Just nu läser jag 1984, Tommyland och V for vendetta. En av dessa läser jag för att jämföra författarens olika verk, för mitt eget höga nöjes skulle, en av dessa läser jag för att det är en del av förberedelserna inför hösten, och en av dessa läser jag för att jag länge velat läsa den.

2. Vilken är nästa bok du ska läsa?

Watchmen ligger och väntar, Morven Callar ligger också och väntar, och sen får vi se vad det blir.

3 Vilken låt lyssnar du mest på nu?

Jag lyssnar sällan på en enstaka låt på repeat, skivor är sammanhang och låtar växer ofta av att avnjutas i sammanhang. För dagen lyssnar jag på Metallicas sista bra skiva, den svarta.

4. Har du sett någon film i sommar?

Ja. Inatt såg jag Corpse Bride och njöt av den vackra färgsättningen, men kanske handlar frågan egentligen om huruvida jag sett någon av de nya filmerna som det görs reklam för i varenda buske? Då är svaret nej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar