lördag 4 juli 2009

Följetongen Tvättstugan revisited

Det låg lakan och saker i torktumlaren när jag kom ner i tvättstugan. Inga problem, jag ska ju tvätta innan jag torkar, men torktumlaren hade gått klart så jag plockade ut sakerna och la dem i en tvättkorg och ställde utanför torkrummet så jag kunde låsa efter mig. Tvättaren hade inte gjort rent efter sig, varken tvättmaskinerna eller golvet. Golvet gör detsamma, jag gör ändå rent efter mig när jag tvättat och det är dessutom kruttorrt ute. Tvättmaskinerna är lite kinkigare, parfymer ger mig huvudvärk och hon använder parfymerat tvättmedel, vilket innebär att jag är tvungen att städa efter henne. Det är ingen stor sak, tar mig max två minuter per maskin.

När jag så kom ner nästa gång satt en gnällig lapp på dörren från henne, hon påpekade att det minsann står att man har torktid en timme efter att tvättiden är slut och jag ska låta bli hennes kläder i fortsättningen.

Och plötsligt kändes hennes konsekventa nonchalans med städningen som en mycket större sak.

Inte bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar