lördag 22 november 2008

Veckans kulturfyra II

Kulturfyran har fått bakläxa, därför kommer här ännu en veckans kulturfyra den här veckan:

Kärlek var temat i Idol. Johan sjöng en av mina favoritsånger om kärlek, Friday I´m in love

1. Vilken är din favoritlåt om kärlek?

Inte helt lätt att svara på, det finns många, men den här är en av dem:



2. Vilken är bästa boken om kärlek?

Ett år av magiskt tänkande av Joan Didion

Har du inte läst den, läs den.

3. Bästa filmen om kärlek?

Den här ligger bra till just nu:



(andra gången på två dagar den får utrymme här i bloggen, det går bra att tacka i en kommentar, hr Borg)

4. Minns du din första kyss?

Dessvärre, ja.

4 kommentarer:

  1. På sista frågan har jag samma svar:)
    Vad snabb du var att svara.
    RS
    kulturbloggen.com

    SvaraRadera
  2. *ler* tror inte det är så många som man gärna vill inbilla sig som faktiskt upplevt en sån där romantisk första kyss som man ser på film eller drömmer om som liten.

    SvaraRadera
  3. Jag mins faktiskt inte min första kyss. Mins de första men inte exakt vilken... hmm.. kanske sorgligt ändå. Tänk om den var fin?

    SvaraRadera
  4. Tiarafeministen, jag tror du skulle haft den som en juvel i ditt minne om den varit så fin, och som en kolbit om den varit förskräcklig. Kanske är det bra att inte minnas allt alla gånger?

    SvaraRadera