torsdag 13 november 2008

Kulturfyran om julklappar

Veckans kulturfyra har börjat fundera på julklapparna.

1. Så klart vi önskar oss hårda julklappar, eller hur? Vilken bok önskar du dig i julklapp?

Först och främst: en pocket. Jag föredrar pocket framför hårda pärmar av många anledningar, inte minst för att jag fäster mer vikt vid innehållet än vid utseendet. Jag låter mig lockas av en uppföljare: Ken Follets World Without End vore roligt att läsa.

2. Idag kom provtrycket på den första t-shirt jag tagit fram för Kulturbloggen. Jag är sådan där som gillar att ha olika t-shirts med olika tryck. Jag har thirt med Depeche Mode, Van Morrison, Patti Smith och Leonard Cohen. Vem vill du ha på bild på en tshirt.

Astrid Lindgren, för hennes beundransvärda förmåga att lägga in samhällskritik i den till synes enklaste text.

3. När jag beställde t-shirt med Kulturbloggen på kunde jag beställa en keps också. Men jag avstod. Keps är för mig rätt omodernt. Vad tycker du? Vilken plagg tar du bara inte på dig?

En pastellfärgad utanpåskjorta. Jag skulle skämmas som en hund.

4. Om du önskar dig ett mjukt paket, blir det då en tshirt? Eller vad blir det?

En mjukare syn på människor i samhället vi lever i idag.

4 kommentarer:

  1. Jag hade dock dragit ett smajl på läpparna om jag hade fått se dig i en sån fin skjorta=)

    SvaraRadera
  2. Du lär hitta många anledningar till smile innan det händer. Men håll i dig, sista lektionen för terminen närmar sig.

    SvaraRadera
  3. Astrid Lindgren har jag faktiskt aldrig sett på en tshirt. Men det borde vara säljbart. Många älskar ju henne.
    Nu finns en ny kulturfyra, om du har tid och lust:
    http://kulturbloggen.com/?p=4665
    vänligen
    Rosemari

    SvaraRadera
  4. Tack för inbjudan, klart jag har både tid och lust =)

    SvaraRadera