torsdag 27 november 2008

Kulturfyran

Hoppsan vad tiden springer fort. Redan torsdag och jag som vill att Kulturfyran ska komma på onsdagar. Nu är det torsdag kväll. Ursäkta att jag är så usel att passa tiderna.

Denna vecka är jag inspirerad av en intervju jag gjort med rockartisten Sulo.

1. Han dricker aldrig alkohol, bland annat för att han tycker att baksmällor är jobbiga och tar så mycket energi. Har du något knep mot baksmälla?

*flinar brett* ja, två faktiskt, men de kräver sin man/kvinna.

Första metoden:

Steg 1: drick varannan vatten fram till midnatt.

Steg 2: drick bara vatten efter midnatt.

Steg 3: sov med öppet fönster.


Andra metoden, den jag själv praktiserar:

Undvik alkohol.


2. Sulo äter ekologiskt odlad mat. Väljer du ekologiskt någon gång? Varför/varför inte?

Så ofta det är praktiskt och ekonomiskt genomförbart. Varför? För att jag vill att mina barnbarnsbarn ska kunna ha ett hyggligt liv.

3. Sulo har satt musik till Ernst Brunners dikter. Det har blivit rockigt och souligt och bluesigt. Har du någon favoritpoet?

Jag har flera, jag väljer två amerikaner:



Tupac och Robert Frost

4. Ibland gör jag intervjuer här i Kulturbloggen. Vem vill du att jag ska försöka intervjua?

Gunhild Carling, musik är lika mycket kultur som litteratur.

4 kommentarer: