fredag 11 december 2009

Läsbarhet

Jag har funderat ett tag över läsbarheten i bloggen. Någon talade om att den svarta bakgrunden med de vita bokstäverna gör den enklare att läsa i smått format, på telefoner t ex, det gläder mig. Men hur är den i övrigt? Är den läsbar för den som inte läser med ögonen, t ex? Är teckensnittet ok? Layouten?

Jag inser att risken för att den som finner den svårläst inte återvänder är stor, men om någon råkar titta förbi och har tankar och åsikter om saken, dela dem gärna med mig i kommentarsfältet.

Tack
Morrica

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att teckensnitt och textstorlek är perfekt. Det funkar bra. Du vet ju mitt problem; texten på din sida verkar (så vitt jag uppfattat det) inte dra ner läshastigheten ytterligare. Avsaknaden av saker som blinkar och far omkring är också välkommen ur koncentrations-synvinkel. =)

    SvaraRadera
  2. Tack för svaret! Saker som blinkar och far har jag lite svårt för, i synnerhet på bloggar.

    SvaraRadera