lördag 19 december 2009

Kramp!

I går kväll besökte jag tillsammans med äldste sonen Eddie Izzards show Stripped i Malmö Arena. Under första akten fick jag kramp i skrattmusklerna halvvägs igenom, under andra akten inte mindre än fyra gånger. Izzard är intelligent, påläst, kunnig och bildad, och han har därtill en improvisationsförmåga och charm som når varje enskild individ i publiken, även i en 'air craft hangar' som han elegant benämnde Malmö Arena.



Mindre roligt var att försöka ta sig till arenan med Skånetrafikens evenemangsbussar. De höll stilen, mer än tjugo minuter försenad dök en överfull buss upp, där knappt en tiondel av alla oss som stod i kylan, frös och oroade oss för att inte hinna fram, kom med. Vi övriga blev stående utan information i ett Malmö där varenda taxibil var bokad.

Jag och sonen hade tur, vi är välsignade med underbara fantastiska vänner som utan att blinka kom körande, plockade upp oss och släppte av oss vid Arenan. Tack, älskade vänner, ni är de snällaste! Andre hade inte lika stor tur, Izzards Twittersida rullade och vi kunde se att många missade evenemanget på grund av Skånetrafikens usla planering.

2 kommentarer:

  1. Skånetrafiken vet inte hur man hanterar lite snö. Det märkte jag också idag då dom ställde in hela min busslinje utan att förvarna på hemsidan. Tack så mycket! >.<

    Synd att man missade Izzard dock. Han är ball :)

    SvaraRadera
  2. 'inga tidtabeller gäller' talade chauffören om för mig igår när jag väntat nästan en timme. Bedrövligt! Att sörlänningar inte klarar att köra på nederbörd må vara en sak men att de inte kan informera - bedrövligt!

    SvaraRadera