onsdag 6 maj 2009

Det här med att se saker

Pratar då och då med någon som ser saker jag själv inte ser, och ser saker jag ser på ett helt annat sätt än jag ser dem. Det leder rätt som det är till att jag börjar lägga märke till saker jag inte lägger märke till annars.

Vid busshållsplatsen i morse började jag till min egen enorma förvåning lägga märke till hur mycket skor kan betyda för helhetsintrycket. Ett par foppa-tofflor, t ex, säger något helt annat än ett par trivsamt slitna gympaskor, som i sin tur skickar ett helt annat budskap än ett par malplacerade pumps.

En ny värld. Jag undrar om det är något jag kommer att fortsätta lägga märke till eller om det kommer att falla i glömska igen?

2 kommentarer:

  1. Jag är rädd för att dessa observationer säger mera om Dig själv, än om den som bär skorna

    SvaraRadera
  2. Bravo! Jag undrar om det inte är första gången du faktiskt uppsnappat själva budskapet i ett inlägg? Snyggt jobbat!

    SvaraRadera