fredag 29 maj 2009

Kulturfyra

Kulturfyran blir ofta på gott humör av att lyssna på musik. Eller lycklig kanske? Vad är lycka?
Var blir du lycklig av? Idag blev jag fånigt lycklig av att läsa att det säkert inom en inte alltför avlägsen framtid kommer att gå att lyssna på musik med Spotify, i mobiltelefonen.

Så den här två dagar försenade Kulturfyran får handla om Lyckan.

1. När kände du dig lycklig senast och vad berodde det på?


Alldeles nyss när min son retades med mig på bruten ryska, jag är fortfarande kvillrande skrattande i hjärtat.

2. Finns det någon musik eller låt som får dig att känna dig lycklig?

Det gör det. Mängder, massor, låtar och band av olika slag. Flera av dem har ni mött här tidigare, andra har jag kanske inte hunnit nämna än. Jane's Addiction är ett av de band som höjer min livskänsla:



3. Finns det någon bok som gett dig lyckokänsla?

Den bok jag ännu inte läst.

4. Hur definierar du “lycka”?

Lycka är de där ögonblicken som fortfarande får din själ att glittrande när du tittar tillbaka på dem årtionden senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar