onsdag 7 maj 2008

Följetongen tvättstugan

Min tvättid blev kapad idag igen. Den här gången var det ingen tvekan, tyvärr. När jag kom ner för att hänga min tvättade tvätt låg någon annans tvätt i maskinerna, och min var utplockad och lagd i högar. Jag har gjorts uppmärksam på att jag bör vara tacksam att den inte slängts på golvet.

När detta händer flera gånger i rad ger det en viss förståelse för de gräl som ofta uppstår kring tvättstugor. Vad bör man göra i en sån situation? Slänga ut den andres tvätt på golvet? Lägga sig i bakhåll och fotografera? Skriva en ilsken lapp? Jag valde att gå och ringa på personens dörr och be att det inte upprepas. Tror ni det har effekt? Jag hoppas det, att bygga en konflikt kring detta känns, ärligt talat, mer löjligt än nödvändigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar