fredag 23 maj 2008

Gratis SMS

Jag åker buss nästan var vardag. Många gånger hör jag människor irritera sig över mobilpratande, och många gånger hör jag människor föra rätt privata samtal med hög röst. Visst är det så ibland att man blir olämpligt uppringd av någon som man helt enkelt inte är i position att säga 'ring senare' till. Det kan vara en potentiell arbetsgivare, en läkare eller någon annan som inte alls ringer upp igen, och då är man tvungen att ta samtalet där och då.

Men resten? De där samtalen som mest går ut på 'jag är på bussen, vi är framme om en kvart'? Jag tror det är de samtalen som retar de flesta. Kanske borde man, av hänsyn både till de som retar sig på andras telefonsamtal och de som retar sig på att de bara hör ena delen av samtalet, istället avhandla sådant via sms? De flesta bolag erbjuder mer eller mindre gratis sms, i en eller annan form, idag. Tyst, diskret och svåravlyssnat, vore inte det bra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar