måndag 26 maj 2008

Skweelar

Följetongen tvättstugan håller på att förvandla mig till en småsint gnällig tant. Jag tycker inte alls om den utvecklingen! Än en gång hade någon, på den av mig bokade tiden, lagt in sin tvätt i maskinerna och snabbt som synden försvunnit ut från tvättstugan. Till min egen stora förvåning fann jag mig stänga av maskinerna och dra ut deras halvtvättade tvätt! Det enda jag kan anföra till mitt försvar är att varken jag eller någon annan i familjen har möjlighet att tvätta någon annan dag den här veckan.

Det här känns inge' bra alls, jag vill verkligen inte hamna i något slags ställningskrig om möjligheten att tvätta sina kläder!

Följetongen busstrafiken håller på att förvandla mig till en rabiat galning. I morse missade jag min första anslutningsbuss, men eftersom jag var i god tid var det ingen katastrof, nästa buss skulle tagit mig till skolan med tjugo minuter till godo, det hade räckt även om det blivit lite nätt. Men nästa buss behagade inte stanna, den bromsade in vid busshållsplatsen, svängde in men gasade sedan på och drog förbi. Kvar stod jag.

Dessutom var kopieringsapparaten i fyra delar när jag väl kom fram.


Garfield har nog en liten poäng när man granskar alla fakta i fallet.

4 kommentarer:

  1. Du gör väl inget fel i tvättstugan?! Det är din tvättid..nån har snyltat. Du har full rätt att kasta ut personens kläder! :)

    Låter som en trevlig dag annars... ;)

    SvaraRadera
  2. Jo, sant, visserligen, men jag tycker ändå inte om att jag gjorde det med sån självklarhet, det känns inte som den jag jag känner.

    Oh, den var underbar.... verkligen. En äkta måndag.

    SvaraRadera
  3. Jag håller med Olle här. Det var din tvätt-tid, och som du sa var det inte första gången. Jag hade gjort likadant. Det hände mig också där, är det bara några minuter in är det en annan sak men en ny maskin i starttampen - nej du!

    SvaraRadera
  4. Absolut! Ibland har man faktiskt rätt att reagera, även om det inte tar fram det bästa inom en!
    Själv var jag med om en gång då någon tog ut min "rättmätiga" tvätt för att i st lägga in sin ... då blev jag rosenrasande... men jag gormade inte och det tyckte jag var mycket duktigt av mig! Jag bara argumenterade. Och såg alldeles vansinnig ut på ögonen, möjligen.
    Synd att man ska hålla på med sån´t evigt strunt som tvättstugekonflikter när det finns så mycket viktigare saker i världen att bli upprörd av, ändå.
    /Janis

    SvaraRadera