torsdag 8 oktober 2009

Kulturfyra



Det är väl rätt självklart att veckans Kulturfyra måste handla om Nobelpris?


1. Har du läst något av Herta Müller som fick Nobelpriset i litteratur?

Nej, inte ännu men jag hoppas att vi snart får hem ett par böcker av henne till vårt skolbibliotek, jag blev genast nyfiken.

2. Hur många Nobelpristagare i litteratur har du läst böcker av?

44 stycken, oj! Många av mina favoritförfattare har fått nobelpriset, många av mina favoritpoeter också. De vet vad de gör, de aderton. Dessutom har jag läst både Pasternak och Sartre, räknas de fast de tackade nej?

3. Har du någon favorit som du skulle vilja fick Nobelpriset?

Neil Gaiman
borde få det!

4. Och varför inte: en favorit i repris: Vilken bok läser du just nu?

Winterbirth av Brian Ruckley

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar