torsdag 1 oktober 2009

Kulturfyra

I natt hade Kulturfyran en skum dröm, det var en massa verklighet inblandat i en dröm som var både läskig och skrämmande, som en mardröm men samtidigt delar som var trevliga. Skumt.

Drömmar är rätt spännande, så den här veckan blir det drömtema.

1. Kommer du ihåg dina drömmar?


Ibland. Sällan detaljer, men en känsla av ett eller annat slag dröjer sig ofta kvar ett par timmar efter att jag vaknat.

2. Vilken är den värsta mardrömmen du haft?

Här kommer ett av de tråkigaste var jag någonsin levererat i en kulturfyra: inte den blekaste aning.

3. Drömmar kan ju betyda dagdrömmar också. Vad dagdrömmer du om?

En värld där det finns utrymme för olikhet, där det finns omtanke och hänsyn, generositet och solidaritet och alla, utan undantag, strävar efter att ge vidare istället för att samla på hög.

4. Har du drömt något som sedan slagit in?

Såvitt jag vet, aldrig någonsin. Och med tanke på det lilla jag faktiskt minns av mina drömmar är det nog lika bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar