lördag 19 april 2008

lite mer om Bookcrossing

Det finns en officiell bookcrossing, fann jag när jag googlade. En organisation med id-nummer för böcker, hemsida och möjlighet att prata med andra, följa bokens eventuella färd runt världen och annat spännande. Titta här om ni vill veta mer om den.

Efter att ha skrivit om boken jag fann på bussen både här och på ett par andra ställen har jag ett bestämt intryck av att det finns denna officiella bookcrossing, väl organiserad, och att där finns en undergroundvariant därtill. Kommentarer jag fått talar för det. Den handskrivna instruktionen i boken jag fann antyder något liknande, gör den inte?

Båda systemen har nog sina poänger, men jag får säga att för mig personligen känns undergroundmodellen mer tilltalande. Lite mindre grundskoleprojekt, lite mer litteratur, på något vis. Vad tycker ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar