söndag 13 september 2009

Kulturfyran

Hmm, Kulturfyran har haft två veckor uppehåll. Det har inte varit meningen. Jag har jobbat en hel del och haft fullt upp.
Men, låt oss köra igång en nu, rejält försenad.
Jag tänkte att vi gärna får svara med bilder.

Jag tog häromdagen en bild på stolen bredvid min säng. Bilden, ni ser den överst i inlägget här, säger en del om mitt intresse för böcker, men samtidigt säger den en del om mitt förhållningssätt i livet. Att alltid ha för mycket eller väldigt mycket på gång.

1. Vem är du ur kultursynvinkel? Säg det gärna med en bild.




En bild på min arbetsplats får besvara frågan: böcker, skivor, filmer, internet, Alice Cooper och Yorrick på hedersplatser - Shakespeare och metal innehar särställningar i min kulturella sfär. Och så fönstret öppet för att ta emot det nya, det som jag ännu inte har en aning om att det ens finns.

2. Vilken bok har senast påverkat dig starkt?

Neil Gaimans Fables & Reflections

3. Vilken bok har du senast lagt undan utan att läsa klart?

Year of Magical Thinking av Joan Didion har jag lagt undan flera gånger och har fortfarande inte lyckats ta mig till slutet av. Den är så stark, så vacker, så ärlig och öppen. Jag kommer tveklöst att läsa den till slut men jag måste ta den i portioner, så är det bara.

4. Visa oss ett youtube-klipp eller bild, som gör dig glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar