onsdag 29 oktober 2008

Sterling har gått i konkurs

och resenärer förtvivlar. Av vad jag läst i tidningarna hittills verkar det vara semesterresor inom Europa det gäller, tex
Väninnorna Lise Jelsbek, Susanne, Nielsen, Louise Pedersen och Josefine Christensen skulle flyga till Milano på onsdagsmorgonen.
– Det här är väldigt irriterande. Men vi ska fortfarande till Milano. Vi har lyckats hitta nya biljetter men nu blev det mycket dyrare så det blir tyvärr mindre shopping.
och visst förstår jag att det känns lite snopet när semesterresan plötsligt bara försvinner sådär mitt framför näsan på en. Och visst förstår jag att man blir lite bekymrad och frustrerad om man befinner sig utomlands och inte vet hur man ska komma hem, de få biljetter som erbjuds kostar smärre förmögenheter (eftersom det hastigt och lustigt blivit en faslig efterfrågan på dem, får man anta) men glöm inte att det finns alternativ till flyg. Tåg, tex, går härs och tvärs genom Europa, törhända går det att ta sig hem så? Från öarna går båtar in till fastlandet, och det är fred hela vägen.

Värre är det för de anställda som plötsligt står utan jobb. Artiklar om deras frustration har jag inte sett många av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar